-A gyermeknevelés új dimenziója- avagy máskép(p) nevelünk tanfolyam szülőknek és/vagy gyerekeknek. Amikor már minden más módszer kudarcot vallott.
Szepes Mária üzenete a témában:
Gyerekeknek szóló üzenet
"Hogy fogadják be, a bennük lévő végtelent. Szeretet, az örökké való halhatatlanság."
Róluk
"Ők beavatottak az öröklét titkába, csak nincs rá szavunk. Nincs szó rá. Meg kell keresni. De utat mutatnak".
Szülőknek szóló üzenet a gyerekekről:
"Ők még rejtélyes nyelven beszélnek. A lelkükkel, a hallgatásukkal, üzennek nekik. A végtelen, nagy világmindenség felel nekik. Figyeljen és meg fogja érteni, de tanuljon, tanuljon. Egyik feladatuk megvallatni a mindenséget, az örökkévalót. Ha a környezetük nem érti őket, ők, akkor is szeretnek. Úgy, hogy nincs rá szó. A felnőttek kinőtték azt, amit már tudtak. Vissza kell szerezniük. Mindent meg kell cserélniük, amit tesznek. A világ rontását, a világ mocskolását kell megszüntetni. Tehát a felnőttnek meg kell tanulni gyermeknek lenni, ismét gyermekfejjel gondolkodni. Akiben meghal a gyerek, önmaga halott. Úgy szeressünk, hogy közben emelkedünk. De a szeretethez a legmélyebb alázat kell."
Üzenet a pedagógusoknak:
"Úgy bánjanak ezekkel a gyerekekkel, ahogy szerették volna, hogy velük bánjanak, de nem sikerült".
Üzenet, mindenkinek, aki gyerekekkel foglalkozik:
"Szeretet, jóság, végtelenség, halhatatlanság. Ezek a szavak, amelyeknek a gyerekekbe bele kell nőnie, és meg kell valósítania, mielőtt tovább adná ő is. Élni örökké fog. Meghalni soha. És ezt már tudja, és ezt tovább adja."
A tanfolyamról:
A tréning keretén belül számos agyintegrációs és egyéb más technikával ismerkedhetnek meg azok, akiknél a hagyományos pedagógiai, fejlesztő és pszichológiai módszerekkel sem lehet megfelelő eredményeket elérni. A program nagymértékben segíti a gyerekek hatékony teljesítményét, megkönnyíti a pedagógus, szülő munkáját.
Milyen gyerekek esetében ajánlott?
- eltérő fejlődésmenetet mutató, más értékrendet követő,
- nagy többségben magas IQ-val rendelkező,
- egyéni tanulási módszert igénylő,
- hiperaktív, figyelemhiányos, magatartás, beilleszkedési zavarral küzdő gyermekeknek
- ha pszichés eredetű beszédzavara, betegsége van
- iskolával szembeni érdektelensége alakult ki
Tartalom:
- Lelki iskolaérettség vizsgálata
- Lelki egészségnevelés
- Önismeret és személyiségfejlesztés
- Siker, teljesítménynövelés
- Koncentráció, agyintegrálás
- Energialevezetés
- Agresszió/Konfliktuskezelés
- Stressz oldás
- Egyénre szabott tanulási technikák alkalmazása
- Dyslexia, dysgráfia, dyscalculia prevenciója, vagy meglévő problémában segítés
- Rosszul rögzült viselkedési minták korrigálása
- Önértékelési és testkép zavar kezelése
- Különféle félelmek oldása (tantárgytól, tanártól, szerepléstől, stb)
- Betegségek lelki hátterének feltárása
Cél:
- A problémamentes mindennapok megélése
- A tanulás megkönnyítése
- A konfliktusok elhárítása
- Felzárkóztatás, hiánypótlás
- A korának megfelelő, egészséges lelkületű gyerekek neveléséhez segítségnyújtás
- Szülőknek, gyermeknevelésben való segítség, konkrét megoldásokkal
- Segítő, együttműködő kapcsolat kialakítása a gyermek, szülők és pedagógusaik között.